مارک مرکزی

وبلاگ مطالب ناب و دسته اول

مارک مرکزی

وبلاگ مطالب ناب و دسته اول

روش های پرداخت قبوض همراه اول - سری اول

روش های پرداخت قبوض همراه اول - سری اول

امروزه خدمات الکترونیکی که بانک ها به مشتریان خود ارائه می کند یکی از مهمترین و کاربردی ترین خدمات بانک ها به حساب می آیدو همچنین انواع خدمات بانکی را از طریق تلفن همراه فراهم آورده اند. همچنین اکثر بانک های کشور به منظور جلب نظر مشتریان و همچنین افزایش سطح رضایت آنها اقدام به ارائه انواع و اقسام خدمات الکترونیک از قبیل خرید و فروش سهام، پرداخت قبوض (پرداخت قبض گاز، تلفن ثابت، برق، آب و ...) ، مشاهده و دریافت صورتحساب، انتقال وجه اینترنتی بین حساب های داخلی یک بانک و با با بانکی دیگر از طریق اینترنت و تلفن همراه و ثابت و با دستگاه های خود پرداز یا همان ATM نموده اند.

با توجه به توضیحات فوق همراه اول با مناسب دیدن بستر اقدام به ایجاد همکاری با بانک ها نموده است و امکاناتی را در جهت پرداخت اینترنتی قبوض مشترکین دائمی خود فراهم آورده است شما می توانید با توجه به امکانات خود به هریک از روش های زیر اقدام به پرداخت قبض همراه اول سیم کارت خود نمایید:

پرداخت قبض از طریق سامانه 9990، از طریق تلفن بانک، خودپرداز، پیام کوتاه، اینترنت، پرداخت از طریق پروتکل وپ و یا پایانه های فروش.

با استفاده از این روش ها شما دیگر لازم نیست مدت ها در صف بانک معطل بمانید و وقت خود را صرف خروج از خانه کنید و در هر جا حتی منزل، محل کار و یا در مسافرت تمامی قبوض خود را و نه تنها قبوض همراه اول را پرداخت نمایید در زیر به معرفی روش های پرداخت قبض می پردازیم و شما با توجه به امکاناتی که در اختیاز دارید می توانید از هر یک از آنها استفاده نمایید:

توجه: شما می توانید از طریق وبسایت همراه اول اقدام به رویت قبض خود و همچنین پرداخت آن نمایید.

 

معرفی روش های متنوع جهت پرداخت قبوض همراه اول:

اولین روش: پرداخت از طریق وبسایت همراه اول

ابتدا به وبسایت همراه اول به آدرس mci.ir مراجعه نمایید. سپس به منوی محصولات و خدمات بروید و بر روی گزینه ی سرویس ها کلیک کنید سپس با انتخاب گزینه رویت صورت حساب صفحه ای برای شما باز خواهد شد.

زمانی که صفحه به صورت کامل برای شما بارگزاری شد می بایست که شماره تلفن همراه خود به همراه کدپستی تان را وارد نمایید سپس یکی از گزینه های رویت صورت حساب دوره ای و یا میان دوره را انتخاب نمایید و کد امنیتی را وارد کرده و برای کلید تایید کلیک کنید. پس از آن صفحه ای برای شما باز خواهد شد که شامل جزئیات قبض شما به همراه امکان پرداخت از طریق درگاه های بانک هاست و شما می توانید به صورت اینترنتی قبض را پرداخت نمایید.

دومین روش: پرداخت قبض از طریق اس ام اس

ابتدا بانکی که در آن حساب دارید شماره ای را در اختیار شما قرار می دهد و شما می بایست طبق فرمت زیر پیامکی را به همین شماره ارسال نمایید.

فرمت پیام کوتاه برای پرداخت قبوض در بانک تجارت: پسورد پرداخت کننده+شناسه پرداخت+شناسه قبض+شماره حساب+3

برای استفاده از این روش شما می بایست شناسه قبض و شناسه پرداخت را به همراه داشته باشید برای دریافت این دو می توانید از روش قبل استفاده نمایید و قبض خود را به صورت آنلاین مشاهده نمایید.

پس به پایان رسیدن پروسه پرداخت توصیه میشود که برای جلوگیری از سرقت اطلاعات شما پیامک ارسال شده را از روی تلفن همراه خود حذف نمایید.

در صورتی که تلفن همراه شما مفقود شد و یا مالکیت آن تغییر کرد می بایست که با مراجعه به شعبه های بانک خودتان خدمات ذکر شده را برای این خط غیر فعال کنید. تمامی عواقب ناشی از سهل انگاری به عهده مشترک می باشد . همراه اول مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

 

روش سوم: پرداخت قبض از طریق اینترنت

ابتدا به آدرس بانک خود بروید سپس وارد قسمت خدمات الکترونیک سایت مذکور وارد شوید در صورت نیاز شناسه ی کاریری و رمز عبورتان را وارد نمایید برای دریافت این دو باید به شعبه بانک خودتان مراجعه نمایید.

در این قسمت، گزینه پرداخت قبوض را انتخاب نمایید در فرم به نمایش درآمده شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض را وارد نمایید و بر روی پرداخت کلیک کنید تا قبض شما پرداخت شود و نتیجه به شما نمایش داده شود.

در این پست سه روش برای شما شرح داده شد سعی می شود در آینده این قسمت تکمیل شود با ما همرا باشید ایتور.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.